Prison - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Monique Loomans - WaarBenJij.nu Prison - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Monique Loomans - WaarBenJij.nu

Door: Jack en Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 December 2010 | Kenia, Nyeri

Prison

Vandaag zijn we naar de gevangenis gegaan om de vrouwen gevangene en hun kinderen te bezoeken en hebben van te voren melk, koekjes en toys gekocht voor de kinderen. De kinderen verblijven dus in de gevangenis bij de moeder. Toen we aankwamen reed er net een auto weg met gevangene in, we zagen spijlen en handen en zagen de uniformen zwart met wit gestreept. We melden ons bij de poort en mochten door rijden. Alle spullen in de auto achter gelaten en op weg naar de volgende poort met alle gekochten spullen. We ontmoeten eerst weer het hoofd van de gevangenis en met een beetje aandringen mochten we het terrein op. Ze wisten niet van te voren hoe de gevangene zouden reageren. We kwamen het terrein op en ze waren voor ons aan het zingen. De directrice legde uit wat we kwamen doen. Cindy deed voor ons allen het woord, zij vond dit tenslotte het gaafste van iedereen. De melk aan de kinderen uitgedeeld en de koekjes ook. We hadden veel te veel koekjes dus Monique is ook gaan uitdelen aan de andere gevangene en ze zeiden dat ze erg slim was waarop Monique antwoordde, dat zij ook slim waren. Het speelgoed hebben we overhandigd aan de coordinator en zij verzorgd dat alle kinderen ermee kunnen spelen. Daarna nog een liedje gehoord en toen mochten we nog even binnen kijken. Het zag er netjes en schoon uit en alle gevangene slapen dus op een matras op de grond in een ruimte. Daarna hebben we afscheid genomen. We mochten uiteraard niet fotograferen. We werden niet gefouilleerd.

Naar Town gegaan om nog wat spulletjes te halen, story books en novel books voor de bibliotheek.
Ook pennen, potloden, gummen, slijpers en schriften gekocht. Daarna naar de supermarkt om wat drank te halen voor bij het kampvuur vanavond, want Laura en Lindsey gaan morgen naar huis dus nog even gezellig samen zijn met wat red’s en tusker.
Tevens is Karin gearriveerd en nieuwe kamergenoot en vrijwilligster bij Upendo. Ook zij heeft de afgelopen dagen met ons door gebracht.

Morgen gaan we met de kinderen naar aberdare park waar we met de kinderen tussen de dieren gaan wandelen, daarna tegen 12.00 uur naar dispensery gatitu of wel de dokterspraktijk voor de meeting en rondleiding spannend dus.

• 11 December 2010 - 12:44

JO LOOMANS.:

Lieve Nicht Monique, wat 'n plaatje van jou met dat jochie op de arm, 'n mooier Kerstplaatje kan ik momentheel niet verzinnen. Maar wat intriest als ik dat over die gevangenis lees, en God weet wat voor klein vergrijp er door de meeste mensen heeft plaats gehad. En maar goed dat de moeders dan hun nog kleine kroost mee mogen nemen, zijn ze tenminste onder dak. Ik begrijp heel goed dat jullie hersens overspoelt worden, en dat dit alles voor veel verwarring zal zorgen, dit laat je nooit meer los! Jack en Monique, toch zijn jullie in je nopjes door zoveel te kunnen geven. Dit geldt ook voor jullie medezusters daar aanwezig.Liefs voor iedereen Liselotte en Jo Loomans.

• 11 December 2010 - 14:05

Mam Monique:

hallo baba en monique wat ben ik trots op juillie alle bij wat erg van de kindjes in de gevangenis maar ze hebben wel een mooi dag gehad met juillie ja ik dek dat jjjjjjjuillie geld daar goed terecht komt kusjes samo roger en mam

• 11 December 2010 - 14:05

Mam Monique:

• 14 December 2010 - 18:58

Annemie:

Monique, wat zie er goed uit op de foto,s, Jack trouwens ook.
    Wat een verhalen, je moet toch echt wel een goed gevoel hier aan over houden.
    Fijn dat je dadelijk weer terug bent, we beginnen je nu toch wel te missen , nietm qua werk maar als vriendin. Geniet nog maar lekker van je laatste dagen en alvast goede reis naar huis en je weet het wel;Kijk goed uit.
    Heel veel groeten,Math en Annemie.