Manon en Monique - Reisverslagen van Monique Loomans - WaarBenJij.nu Manon en Monique - Reisverslagen van Monique Loomans - WaarBenJij.nu

Manon en Monique

Monique en Manon naar Upendo-Kenia

Via het wel bekende Hyves kwam Manon in contact met een klasgenoot van 3 jaar geleden. Op haar Hyves stonden foto’s van kinderen in Upendo. Omdat Manon net terug was uit Zuid-Afrika vroeg ik ze of ze op vakantie was geweest of dat ze op er op werkvakantie was geweest. Al snel werd de link doorgestuurd van de site: www.upendocentre.org

Na de site van A tot Z doorgelezen te hebben en de nodige krabbels over en weer, spraken ze af een avond te gaan uit eten en de foto’s te gaan bekijken. Daar werden alle verhalen over Upendo verteld van een lach tot een traan. En de liefde voor Kenia Upendo was geboren.

Samen hebben Monique en Manon weleens gesproken over een project, maar niet specifiek over een project. Manon gaf de link van Upendo door aan Monique. Helaas voor Manon maar fijn voor Monique vertrok Monique 2 dagen later op vakantie naar Corfu zou haar pas over 3 weken weer zien tijdens het werk. De Donderdag voor Monique haar terugkomst naar de praktijk wist Manon zeker dat ze weer terug in het land was en vrijdag kon ze echt niet meet langer wachten. Ze stuurde Monique een sms: Hoi Monique hoe was je vakantie? Heb je nog nagedacht over Kenia? Tot Maandag. Groetjes Manon.
5 minuten later ging de telefoon en kwamen we tot de conclusie dat we allebei heel veel interesse en ideeën hadden over Kenia.

We vertelden onze plannen aan de collega’s en werkgevers. Iedereen was ontzettend enthousiast en waren al dingen aan het verzamelen voor ons. Ondertussen hadden we een afspraak gemaakt met Tessa op Zondag 18 oktober 2009. Plannen werden al gemaakt: lijst maken met benodigdheden, we moeten sponsors zoeken, rekening openen, folders maken, zoeken naar een ticket (natuurlijk zo goedkoop mogelijk). Maar het wachten tot Zondag was begonnen. We konden niet wachten tot het Zondag 18 oktober was om nog meer te weten te komen over wat we allemaal kunnen gaan doen en betekenen.

Zondag 18 oktober om 15 uur ontmoeten we voor het eerst Tessa.
We stelden ons voor, stelden vragen, hoorden verhalen over ‘haar’ kindjes en Upendo. Als snel kwamen we er achter dat we allebei niet kunnen wachten tot we kunnen vertrekken. Met een hele verlanglijst met activiteiten en met wat we allemaal willen vertrokken we richting huis.
We zouden graag: veel leuke dingen doen met alle kinderen, het schooltje, naar het ziekenhuis, naar de sloppenwijken, straat jongeren, naar het HIV centrum en we willen ook nog graag op safari. Dus heel veel in twee weken te doen. We sloten deze dag af met de afspraak dat we eerst opzoek gaan naar een ticket in Maart 2010 en als we een vertrek datum weten kunnen we een schema voor twee weken gaan maken.
We kijken nu al uit om verder te gaan met regelen en actie te gaan ondernemen.

De TICKETS zijn geboekt

Na de goedkeuringen van onze werkgevers hebben we een ticket geboekt!
Op 6 maart vertrekken we tot en met 20 maart naar Kenia ! De rekening hebben we deze week ook al geopend, er waren al zoveel enthousiaste sponsors...De flyer hebben we deze week gemaakt, nu nog het rekeningnummer op de flyer vermelden en naar de drukker ! Dan kunnen we eindelijk de sponsoren gaan benaderen, gesprekken gaan voeren wat onze plannen zijn in Kenia. Ook gaan we een lijst maken met de benodigdheden wat we willen gaan inzamelen. We zijn al goed op weg !
De Sponsor voor onze flyer hebben we inmiddels gevonden Multi Copy Maastricht. Aanstaande woensdag kunnen we de afgedrukten
Flyers afhalen!!

De Flyers en de posters zijn afgelopen woensdag door Monique opgehaald bij Multi Coppy. We zijn erg tevreden. Nu kunnen we gaan uitdelen en kan het inzamelen beginnen. Donderdag werden de eerste Flyers aan onze werkgevers gegeven en begon het uitdelen. Ook het eerste geld is inmiddels binnen gekomen op de rekening. En we hopen dat dit snel meer gaat worden.